Zależy nam na atrakcyjnej treści – rozmowa z Michałem Maciukiem z Move TV

Michał Maciuk, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Zarządzania. Założyciel i zarządzający grupą Piano, do której należy Benefit Multimedia, marka Move TV, oraz Market TV. Doświadczenie zdobywał w kluczowych spółkach notowanych na GPW będących liderami w branży DOOH. Jego pasją jest sport, oraz niszowe gatunki muzyki elektronicznej. Maratończyk, pasjonat branży fitness.

Panie Michale, jak obecnie wygląda sieć Move TV? W ilu i jakich lokalizacjach znajdują się monitory, w których emitowany jest Wasz program? Jaka jest liczba wszystkich monitorów?

Dzięki ogromnemu zaufaniu naszych partnerów udało nam się stworzyć program, a chyba nawet nie zawahałbym się użyć sformułowania, stworzyć telewizję skierowaną do bardzo świadomego, aktywnego widza.

Widownia i samo otoczenie, w którym nadawany jest program Move TV determinuje charakter naszego programu. Sport, kulinaria, motoryzacja, elektronika, ciekawostki i inspiracje – to tematyka, którą nasi widzowie chcą oglądać. Udało nam się stworzyć projekt osadzony w kontekście fitness, nie tylko o fitnessie, ale o znacznie szerszych horyzontach tematycznych. Program dostosowany pod względem montażu i postprodukcji, który jest ciekawy i czytelny bez dźwięku.

Kluby fitness wybierają nas z reguły ze względu na fundamentalne korzyści: brak opłat abonamentowo-licencyjnych, możliwość wykorzystania naszego czasu emisyjnego w celu promocji samych klubów jak i ich partnerów, a przede wszystkim ze względu na ciekawy i osadzony w kontekście content.

Obecnie naszymi partnerami są takie sieci jak: Calypso, Jatomi, Zdrofit, S4, Platinium Fitness, Fabryka Formy, i wiele innych. Ze względu na nasze partnerskie podejście do biznesu poszerzamy dynamicznie grono partnerów z którymi współpracujemy. Obecnie to około 190 klubów, ponad 800 ekranów emitujących program Move TV i stale się rozwijamy.

Co ma wpływ na wybór konkretnych marek i lokalizacji, z którymi współpracujecie?

Aktywnie pozyskujemy do współpracy kluby o ponadprzeciętnej jakości usług, które przyciągają ludzi aktywnych zawodowo, w dobrej kondycji materialnej – to dla nas z kolei atrakcyjna grupa odbiorców komunikacji reklamowej naszych klientów. W kręgu naszych zainteresowań są kluby fitness w miastach powyżej 100 tysięcy  mieszkańców oraz liderzy na lokalnych rynkach.  Jesteśmy otwarci na rozmowy z podmiotami zainteresowanymi naszym produktem.
Odbiorca Move TV to przede wszystkim człowiek aktywny. Jaki jest jego profil? Jak szacujecie liczbę wszystkich odbiorców?

Profil naszego widza jest ściśle określony, został przebadany na nasze zlecenie przez firmę badawczą Millward Brown. Według tego badania, użytkownicy współpracujących z nami klubów fitness to ludzie aktywni zawodowo, zadowoleni ze swojej sytuacji materialnej, otwarci na wiele innych aktywności również pozasportowych, swobodnie korzystający z nowości technologicznych konsumenci. Nie są to jednak sportowcy wyczynowi. Raczej ludzie nastawieni na wysoką jakość życia, dbający o swoje zdrowie i wizerunek, mieszkańcy większych miast.

Czy sami produkujecie content? Na jakie treści stawiacie? Co według Waszych danych sprzedaje się najlepiej?

Ponad 90% treści produkujemy w ramach własnego zespołu. Dzięki temu kontrolujemy ściśle tematykę, jakość i dobór materiałów bardzo precyzyjnie. Część treści dostarczają nasi partnerzy, na przykład agencja TVN. Tematy, które najbardziej interesują naszych widzów to: sport, moda, kulinaria, motoryzacja, elektronika, podróże, ciekawostki, jak również lekkie materiały spod znaku gossip. Takich informacji dostarczyła nam agencja badawcza. Stale testujemy różne formaty i monitorujemy ich aktywność w social media ( Facebook – @moveTVpolska), oraz You Tube. Reakcje, konwersja z Move TV w klubach na nasze kanały social media pozwala nam dobierać treści bardzo precyzyjnie.

Wiemy, że Move TV zapewnia dotarcie do jasno sprofilowanej grupy klientów. To ogromny potencjał dla reklamodawców. Jakie marki, branże najchętniej wykupują u Was kampanie?

Model biznesowy jest prosty. Po naszej stronie są wszystkie koszty operacyjne i produkcja,  gdyż dostarczamy usługę bez kosztów finansowych. Nasz przychód osadzony jest na reklamodawcach, którzy finansują coraz lepszy content.

Nasi klienci wybierają Move TV właśnie ze względu na to, że „dostarczamy” bardzo atrakcyjnych potencjalnych konsumentów.

Najaktywniejsze branże w naszym portfelu to motoryzacja, turystyka, marki odzieżowa (nie tylko sportowe), telekomunikacja, dystrybutorzy RTV i AGD, usługi finansowe, oraz produkty FMCG.

Mam wrażenie, że kluby fitness, w których się znajdujecie słabo wykorzystują potencjał Move TV. Rzadko obserwuję treści dotyczące konkretnego klubu fitness, jego oferty, akcji specjalnych, promocji. Jakie jest Wasze spojrzenie na tę kwestię? Jakie korzyści możecie zapewnić klubom dzięki emitowaniu ich przekazów ?

Zachęcamy kluby do wykorzystywania kanału Move TV dla autopromocji.

Siłą tego narzędzia jest elastyczność, brak kosztów produkcji i dystrybucji materiałów drukowanych, pełna kontrola i świetna jakość w formie video lub animacji.

Świadomi partnerzy wykorzystują nasz potencjał bardzo precyzyjnie – promując swoje zajęcia, z którymi klubowicze mogą się zapoznać w wolnej chwili, między ćwiczeniami lub na maszynach cardio.

Wykorzystanie potencjału influencerów czy gwiazd sportu, którzy związani są z daną siecią, plasowanie komunikatów marketingowych w zależności od pory dnia, zachęcanie do skorzystania z innych usług dodatkowych w klubach – to robią świadomi marketerzy w sieci fitness, dla których pracujemy. Zależy nam na jak największej ilości atrakcyjnych (nie reklamowych) treści z klubów fitness. To kolejna dawka wartościowej treści dla trenujących w danym klubie i ogromny potencjał marketingowy.

Niedawno uruchomiliście portal Move TV. Jaką rolę ma spełniać? Do jakiego odbiorcy się kierujecie? To sposób na połączenie  sił, wykorzystanie potencjału mediów digital i zwiększenie oferty dla reklamodawców?

Obecnie bardzo aktywnie rozwijamy nasze kanały social media – Facebook, oraz Instagram. Wystartowaliśmy z platformą internetową, aby dać możliwość pokazania się na naszej stronie uczestnikom klubów, oraz umożliwić zapoznanie się z materiałami, których nie zdążyli pooglądać. Mamy masę próśb ze strony widzów o udostępnienie konkretnych materiałów, przepisów, porad i to jest miejsce, w którym takie treści widz będzie mógł zobaczyć w domu lub w drodze powrotnej do domu po treningu.

Treści video i media cyfrowe stanowią ogromny potencjał. Życzę wiec powodzenia i wierzę, że kluby fitness coraz świadomiej będą wykorzystywały te kanały i sposoby komunikacji.

Wpis powstał przy współpracy z MoveTV

 

Dodaj komentarz

Następny artykuł4 zasady skutecznego marketingu usług fitness