Spójna komunikacja, czyli mistrzostwo w układaniu puzzli

Część zarządzających klubami fitness zdaje sobie sprawę z konieczności spójnej komunikacji. Trenerzy personalni również zaczynają być tego świadomi. Często słyszę: -Tak, tak wiemy, wszystko powinno być spójne. Kiedy jednak przypatruję się projektom, tekstom, wizualizacjom danej marki, tej spójności brakuje, a to istotny element skutecznych działań marketingowych.

Co oznacza spójność?

To tak jak w układance puzzli, każdy kawałek musi pasować do całości. Wystarczy, że jeden z nich nie będzie zgodny z resztą – odróżnia się kształtem albo kolorem i już zaburza odbiór kompozycji. Chcesz ułożyć piękny obrazek? Buduj go z pasujących do siebie kawałków. Spójność łączy poszczególne elementy w harmonijną całość. Spójność to zgodność. To działania prowadzące do realizacji założonych celów.

Od czego zacząć?

Wystartuj od ustalenia celu, jaki zamierzasz osiągnąć – on wyznaczy grupę odbiorców i narzędzia/sposoby jakimi możesz do nich dotrzeć. Pomyśl o swojej marce, jak o konkretnej osobie. Nadaj jej charakterystyczne cechy – waleczność, niepokorność albo odkrywczość, indywidualizm,  a może wrażliwość i delikatność. Pomyśl o kolorach, które z tymi cechami się kojarzą, o symbolach, które można przypisać tym cechom, o słowach, które oddają ich istotę. Niech to będą główne wyznaczniki, którymi będziesz posługiwał się w materiałach reklamowych, tekstach i wszelkich elementach związanych z wyrażaniem twojej marki.

Jakie korzyści daje spójna komunikacja?

 

  1. Buduje świadomość marki

Konsekwentna komunikacja umożliwia zrozumienie co jest głównym przekazem, jakie są korzyści dla klienta. Odbiorca jasno potrafi przypisać marce określone cechy, wie, jakie problemy marka rozwiązuje.

  1. Zwiększa rozpoznawalność

Wiadomo, że jeśli poszczególne obrazy, teksty, symbole, kolorystyka jest regularnie powtarzana przy danej marce, to szybciej utrwala się w świadomości odbiorców i zwiększa szanse na rozpoznawalność. Konsekwentnie, cierpliwie powtarzaj, powtarzaj i powtarzaj swoje komunikaty dotyczące marki. Doprowadź do tego, że odbiorcy rozpoznają z daleka twoje materiały reklamowe czy charakterystyczne dla ciebie hasła.

  1. Wzbudza zaufanie

Odbiorca ma poczucie bezpieczeństwa, stabilizacji i odpowiedzialności z twojej strony. Pokazując się regularnie w podobny sposób, budujesz pozycję przekonanego do swoich działań partnera.

  1. Świadczy o profesjonalizmie

Spójność w komunikacji pokazuje markę jako konsekwentną i planującą poszczególne procesy, a to świadczy o fachowym i przemyślanym działaniu charakteryzującym profesjonalistów.

Jak to zrobić?

Aby twoja komunikacja była spójna, musisz odpowiedzieć na kilka pytań. Popatrz na swoje materiały, teksty z szerszej perspektywy. Czy wszystko ma wspólny mianownik? Czy wszystko prowadzi do realizacji założonych celów? Do kogo chcesz trafić?  Gdzie możesz spotkać swoich odbiorców? Co czytają, oglądają, jakim posługują się językiem?

Czy twoje logo, hasła, grafiki i zdjęcia, których używasz, przemawiają do tych ludzi? Czy te elementy pozycjonują twoją markę tak, jak chcesz ją pozycjonować ?

Najprościej – czy trzymasz się ustalonej kolorystyki? Czy twoje materiały reklamowe są oparte na tym samym szablonie? To jeśli chodzi o wizualizacje.

I teraz głębiej – czy to w jaki sposób mówisz do ludzi – twoje teksty potwierdzają to, kim jesteś, czym jest twoja marka? Czy są zgodne  z tym, w jaki sposób chcesz, by cię ludzie odbierali.

Załóżmy, że twój klub fitness to rodzinne miejsce do treningu, pomyśl, czy twoje materiały reklamowe zachęcają rodziców z dziećmi, starsze osoby, czy może ze zdjęć kipią rozbudowane bicepsy, przeważają na nich mężczyźni i ciężki sprzęt. Czy na fanpage’u nie pojawiają się niewybredne dowcipy i ostre teksty?

A może jesteś trenerem, który postawił sobie za cel pracę z mamami tuż po porodzie? Czy twoja komunikacja jest doprecyzowana w tym kierunku?

Spójna komunikacja klubu fitness czy działalności trenera personalnego to klucz do budowania świadomości i rozpoznawalności marki, a co najważniejsze wzbudza zaufanie, które jest podstawą do budowania trwałych relacji.

 

 

Dodaj komentarz

Następny artykułFitness marketing – czego nie wiesz o promocji swoich usług i wcale nie musisz się tego uczyć