Ranking popularności klubów fitness


Instytut Monitorowania Mediów(IMM) podsumował wzmianki dotyczące klubów fitness. Od początku września do 5 stycznia pojawiło się w Internecie 11 tys. publikacji, które wywołały blisko 600 tys. interakcji – czytamy w podsumowaniu badania IMM na temat największych sieci klubów fitness w Polsce.  Interakcje w mediach społecznościowych, w ciągu pierwszego świątecznego tygodnia przekroczyły 36 tys.

W których mediach rozmawia się najwięcej na temat klubów fitness?

47 % wzmianek na temat wybranych marek ukazało się na Facebooku. Drugie miejsce pod tym kątem zajął  Instagram – 32 %.  To właśnie w tych mediach internauci najczęściej wspominali ex aequo dwie największe sieci: Jatomi Fitness (31%) oraz Calypso Fitness Club (31%). W analizie interakcji w mediach społecznościowych zestawienie kształtuje się nieco inaczej. Na pierwszym miejscu zostaje Jatomi Fitness – ta sieć wzbudziła prawie 200 tys. interakcji. Na drugim miejscu jednak uplasował się CityFit zdobywając ponad 160 tys. interakcji. Pierwszą  trójkę zamyka Calypso Fitness Club (135 tys.).

Monitoring niezbędny na konkurencyjnym rynku

W podsumowaniu badania czytamy, że coraz więcej firm decyduje się na monitoring własnej marki i branży w mediach społecznościowych, niewiele jednak z nich pamięta o potrzebie interakcji z autorami publikacji. A takie reakcje to ważne działania na konkurencyjnym rynku – pozwalają zapobiegać kryzysom komunikacyjnym, które przekładają się na wizerunek marki, umożliwiają neutralizowanie negatywnych komentarzy, a nawet przekucie ich pozyskanie nowych klubowiczów.

Jatomi z największym zasięgiem, ale nie najwyższym kontekstem wizerunkowym

„Nie ważne jak, byle mówili” na pewno się nie sprawdza. Z monitoringu mediów wynika, że Jatomi Fitness cieszy się największym zasięgiem wśród analizowanych sieci klubów fitness (prawie 15 mln), ale na mapie benchmarkowej widoczny jest też nieco niższy kontekst wizerunkowy. Miał na to wpływ post na fanpag’u Jatomi dotyczący godzin otwarcia klubu w dni świąteczne 1 i 11 listopada. Dla części klubowiczów oznaczało to brak odpoczynku dla pracowników. I w tym przypadku większość wypowiedzi internautów pozostała bez reakcji ze strony marki.

Czym kierują się odbiorcy przy wyborze klubu fitness?

Według danych z modułu analitycznego najważniejszymi czynnikami mającymi wpływ na wybór klubu są cena, czas trwania umowy i jakość sprzętu. Jedni wybierają najtańszy karnet, inni najlepszy sprzęt w mieście. Część odbiorców zniechęcają długoterminowe umowy.

Jak wypada branża fitness?

Z analizy interakcji wynika, że branża wywołuje raczej neutralne emocje, ale wśród wzmianek nacechowanych emocjonalnie częściej mamy do czynienia z komentarzami pozytywnymi.

Podsumowanie Fitness PR

Pozytywne skojarzenia  to dobry prognostyk dla branży fitness. Co do rankingu, pamiętajmy, że wyznacznikiem jest tutaj ilość wzmianek i interakcji w Internecie. Na ich liczbę niezaprzeczalnie ma wpływ wielkość społeczności zgromadzonej wokół konkretnej sieci fitness. Wiadomo, im więcej klubów i członków, tym większy zasięg. Popularność i medialność nie pozostaje bez znaczenia dla marki, buduje jej zasięg, świadomość i rozpoznawalność. Jednak, jak widać w raporcie nie jest to jednoznaczne zawsze z pozytywnym wizerunkiem i jakością. Wiadomo, że w takim raporcie nie zaistniały pojedyncze kluby, które nie mają tak dużych społeczności.
Wskazane w podsumowaniu konkretne przykłady – cały raport znajdziesz tutaj – potwierdzają to, o czym piszę od dawna – ogromny potencjał i potrzebę monitorowania mediów.

 

Dodaj komentarz

Następny artykułTOP 10 – źródła wiedzy i inspiracji 2017