Lepiej wiedzieć niż zgadywać – klub fitness z marketingiem opartym na badaniach

Jak? Dlaczego? Po co? To pytania, które dobrze, aby towarzyszyły każdemu marketerowi nieustannie. Nie poddawaj się schematom i utartym przekonaniom ani temu, że „inni tak robią” albo „my zawsze tak robimy”. Nie bój się pytać, sprawdzać, drążyć, badać, próbować.
Nie bądź niewolnikiem schematów ani konwenansów.

Nigdy nie zrozumiesz lepiej, nie nauczysz się więcej niż przez własną praktykę i doświadczenie.
Akademickie podręczniki najczęściej wtedy nadają się  do szuflady, a teorie głoszone przez wielu teoretyków – ekspertów są tak odległe od rzeczywistości, jak  daleko jest wypacykowanemu elegancikowi do pracy na roli.

Od czego warto zacząć? Od słuchania i pytania, i znowu słuchania odpowiedzi na twoje pytania. Potem analiza i być może ponowne pytania i dopiero wnioski.

Jeśli chcesz, żeby coś się w twoim marketingu zmieniło, badaj.

Nie wyrzucaj pieniędzy w  błoto i nie narzekaj,  że coś w marketingu nie działa. Po prostu sprawdzaj i analizuj, wyciągaj wnioski,
Działania marketingowe nie kończą się na ich wprowadzeniu.
Potem mamy bardzo ważną ich cześć – sprawdzanie skuteczności i tzw. optymalizację, czyli dostosowywania procesów do efektywności.

Optymalizować możesz wszystkie działania prowadzone online, których skuteczność jest łatwa do sprawdzenia, jeśli opierasz się na przyjętych wskaźnikach skuteczności, takich jak konwersja, zasięgi, koszty za kliknięcie czy wyświetlenie.

Co powinieneś wiedzieć?

1/ Kim jest twój klubowicz – jaki jest jego profil demograficzny, ale również, jakie zachowania charakteryzują poszczególne grupy twoich klientów. Ważne! Nie ograniczaj się tylko do nich. Sięgaj po nowe grupy odbiorców. Eksploruj. Wykorzystaj obszary, z których inni jeszcze nie korzystają.

2/ W jakich miejscach spotkasz swoich potencjalnych klientów – w internecie, w mediach społecznościowych – jeśli tak, czy we wszystkich? Co czytają? Gdzie bywają? Jakim mówią językiem?

3/ Co stanowi dla nich wartość? Niska cena? Ograniczona dostępność usługi? Serwis premium? Kultura organizacyjna marki? A może bliskość miejsca zamieszkania czy bliskość miejsca pracy?

4/ Skąd trafiają na twoją stronę internetową? Jakie ścieżki ich do niej prowadzą? Co na niej robią i jak długo tam przebywają? Co eksplorują? Czy kupują? Pobierają bezpłatne wejściówki? Czy chętnie się rejestrują?

5/ Kim są twoi fani? Na ile się angażują? Ci ich kręci? Co wywołuje największe emocje – zaangażowanie?

6/ Z jakich usług korzystają w twoim klubie fitness? Jak często ćwiczą? Dlaczego rezygnują z usług twojego klubu?

7/ Na ile chętnie polecają twój klub fitness?

8/ Skąd się dowiedzieli o twojej marce?

Pytanie i słuchanie to codziennik marketera.

Poruszanie się w konkretnych okolicznościach środowiskowo – ekonomicznych to wyzwanie każdego marketingowca.

Jeśli ktoś Ci mówi, że zawsze działa to i to albo, że ma gotowe rozwiązania na Twoje problemy, to bądź czujny, bo nie ma  gotowych rozwiązań.

Nie ma szablonów, które można zastosować w każdym przypadku.

Uprawiaj swoje pole według sprawdzonych, własnych zasad.

Nad nim słońce może operować inaczej, cień może padać z innej strony, deszcz może padać z różną częstotliwością, a  ziemia może mieć odmienny skład.

Badaj jej żyzność, sprawdzaj na co i jak reagują twoje uprawy, pamiętaj, że constans to bujda, a pogoda jest zmienna.

Życzę Ci dobrej pogody, pogody dla bogaczy. 🙂

 

 

Dodaj komentarz