Klub fitness z nowoczesnym marketingiem

Branża fitness uczy się cały czas marketingu. I dobrze. Absolutnie podpisuję się pod tym, co niedawno usłyszałam: – Przy tak intensywnym rozwoju technologii marketer budzi się rano i wie,  nic nie wie. Dlatego to zawód dla osób, które chcą uczyć się nieustannie.

Wśród przedsiębiorców na rynku fitness ciągle jednak niewielu zdaje sobie sprawę z potrzeby profesjonalnych działań marketingowych i korzystania z usług wyspecjalizowanych agencji czy freelancerów.

Marketing klubu fitness wydaje się wszakże prostą zabawą, którą można powierzyć niemal każdemu. Ulotka, evencik, jakieś sosziale i lecimy.

Przecież każdy się na tym zna. Nieprawda?

Lubię w tym momencie przytaczać pasujące tu powiedzenie:

Może i każdy ma nóż, ale nie każdy jest szefem kuchni.

Już dawno skończyła się era marketingu opartego na organizowanych od okazji do okazji akcjach plakatowo-ulotkowych. A przede wszystkim już dawno i nieprawda, że wystarczy tylko reklama.

Reklama już nie działa!

Dlaczego?

Odbiorca jest atakowany średnio przez 3 000 komunikatów marketingowych dziennie. Z danych, które usłyszałam na kongresie Online Marketing, w każdej minucie w internecie pojawia się:

1388 wpisów na blogach
2,5 mln postów na Facebooku
72 godziny nowych materiałów na You Tube
300 000 tweetów na Twitterze
220 zdjęć na Instagramie

Dużo, prawda?

A co robimy z reklamami w internecie? Blokujemy. W 2016 r. z AdBlocka korzystało 38 % użytkowników z różnych grup wiekowych. W 2017 już 50 % w przedziale wiekowym 18-34 lata.

To odbiorca decyduje, kiedy chce mieć kontakt z daną marką.

Kluby fitness – przed jakim stoją wyzwaniem?

Przestań kusić. Zacznij rozmawiać!

 

Co oznacza rozmowa? To pytanie, odpowiadanie we wszystkich kanałach komunikacji z klientem, we wszystkich punktach styku Twojej marki z klubowiczem. Nie tylko na żywo w Twoim klubie fitness, ale również w mediach społecznościowych, w korespondecnji mejlowej, na forach interetowych. Jesteś tam, reagujesz, odpowiadasz, kiedy pytają, sam inicjujesz dyskusję i zadajesz pytania.

Musisz zrozumieć, że nie wystarczy składać obietnic bez pokrycia, bo ludzie już się na to nie nabierają. Przestają wierzyć, że zrobisz z nich Apollo czy inną tam Afrodytę. Za wiele razy podejmowali już próby i wiedzą, że to nie jest takie łatwe.

Szybciej zdobędziesz ich zaufanie, kiedy zaczniesz z nimi najzwyczajniej w świecie rozmawiać.

Dla  47% badanych kluczowe znaczenie w procesie budowania lojalności do marki ma to, czy marka komunikuje się z nimi sprawnie i szybko. (Żródło: Censuswide dla Ricoh)

ROR klubu fitness

Jako przedsiębiorca znasz pewno wskaźnik ROI(Return on Investment – zwrot z inwestycji). A czy słyszałeś o ROR? To Return on Relationship, czyli zwrot z relacji, które udało Ci się zbudować z klubowiczami. Rozmowa buduje relacje. A korzyściami z niej płynącymi są lojalność, zaangażowanie i naturalni ambasadorzy w postaci Twoich klientów, co za tym wszystkim idzie, niższe koszty obsługi klienta.

Fajne, czyż nie?

Kim jest klient klubu fitness?

No właśnie to wiedza, która jest kluczem do skutecznej strategii marketingowej. Tylko błagam nie odpowiadaj na to pytanie, że wszyscy, że każdy jest Twoim klientem.

Ogranicz się do kilku istotnych modeli, które reprezentują grupy Twoich klientów, czyli opracuj persony. To temat na oddzielny wpis albo na warsztaty, na które zawsze możemy się umówić.

Dzięki temu, że dokładnie poznasz swojego klienta, będziesz wiedział‚ jakim językiem powinieneś z nim rozmawiać i gdzie możesz go spotkać.

Pytaj

Rozmowa to również zadawanie pytań. Pytanie to świetna forma badania, odkrywania prawdziwych potrzeb klientów Twojego klubu fitness.

Marka, która nie bada potrzeb swoich klientów, została uznana przede wszystkim za zamkniętą(29%) i niedostosowaną do potrzeb nowoczesnych klientów (26%), a także nieatrakcyjną (25%) – dane z  badania Customer Listening. Dlaczego warto słuchasz klientów? Październik 2016.

Niepewnych i sceptycznych klientów zjednasz sobie najłatwiej, gdy włączysz ich w proces dochodzenia do rozwiązania. Daj im możliwość współtworzenia. Daj poczucie bycia potrzebnym, ważnym.

Odpowiadaj

Jeśli ktoś zadał‚ Ci pytanie, to już bardzo blisko do tego, żeby został klientem Twojego klubu fitness.

Nie zmarnuj tej szansy.

Najwięcej konsumentów (24%)oczekuje odpowiedzi od marki na problemowe zgłoszenie w ciągu kilku godzin. 19% oczekuje jej od razu, 13% do godziny, a 18% najwyżej w ciągu 1-2 godzin. ( wspomniane badanie Customer Listening)

Daj się polubić

Prowadzenie dialogu, angażowanie klubowiczów w proces tworzenia, odpowiadanie na ich pytania, zażalenia i prośby spowoduje, że polubią, może nawet pokochają Twoją markę.

Dlaczego to takie ważne?

Nabywcy kupują usługi, których potrzebują, od firm, które lubią.

Tego Ci życzę, żeby Twój klub, Twoje studio treningowe, czy też studio jogi albo pilatesu było ulubionym w grupie Twoich odbiorców.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Następny artykuł5 powodów, dla których pokochasz konkurencję na rynku