I love marketing, I love fitness

Tak, kocham jedno i drugie, stąd mój udział w konferencjach marketingowych. Fitness PR to  kompilacja obu tych tematów i misja przekładania niekiedy skomplikowanych zagadnień marketingowych na przystępne dla branży fitness. Tak, aby kluby fitness nadążały za trendami i nie pozostawały w tyle w budowaniu skutecznej komunikacji.

W tym wpisie przygotowałam małe podsumowanie konferencji „I love marketing”, wyciągając esencję tego, co obecnie w marketingu najistotniejsze, a co może znaleźć zastosowanie w promocji klubów fitness.

1. Dobrze traktuj ludzi

Zwrócił na to uwagę ksiądz Jacek Stryczek mówiąc o akcji „Szlachetna paczka”: – My dobrze traktujemy ludzi, my lubimy ludzi” i Paweł Tkaczyk podczas prezentacji o marce pracodawcy:
” –Chodzi  o to, żeby wartości deklarowane przez organizację nie były tylko napisami na ścianie” oraz Anna Białkowska podczas prezentacji o scenicznych inspiracjach w marketingu online, która jako jedną zasad wymieniła dbanie o partnera, współpracownika.
Wszystko ma źródło w dobrym traktowaniu ludzi, jeśli chcesz sprzedać, musisz stworzyć wartości, które są cenne dla odbiorcy. Traktuj dobrze siebie, szanuj odbiorcę i własny zespół, pracowników. Paweł Tkaczyk przywołał słowa właściciela Patogonii, Yvona  Chouinarda, który sugeruje, żeby prowadzić firmę tak, jakby miała funkcjonować 100 lat i każdy miałby pracować tam do końca.

2. Koncentruj się na wskazaniu wartości

„W przyszłości przetrwają nie te firmy, które maja najlepszy produkt czy usługę, ale te, które najlepiej komunikują wartość dla klienta.” – powiedział Mariusz Łodyga podczas prezentacji „Branding percepcyjny”. Marka ma być gwarantem bezpieczeństwa dla odbiorcy.
Według Lindstroma, co 3, 5 minuty na świecie wypuszczana jest na rynek nowa marka, a co 3 miesiące upada ponad 80 % z nich. Musisz trafić z wartością i odpowiednio ją skomunikować odbiorcom.

3. Przedsiębiorczość to umiejętność rozwiązywania problemów

Takie podejście do biznesu zaprezentował Tomasz Miller opowiadając o potędze preorderu. To ważny komunikat dla każdego z nas. Łodyga również zaakcentował: „- W marketingu łatwo już było.”
To nie czas dla malkontentów, tylko dla tych, którzy szukają rozwiązań w istniejącej rzeczywistości, a nie blokują innych mówiąc, że się nie da i jest za trudne.

4. Analizuj dane, nie wróż z fusów

Maciej Lewiński podczas prezentacji „6 ukrytych funkcji Google Analitycs, o których nie miałeś pojęcia” podzielił się praktycznymi narzędziami.  Dzięki nim można prześledzić ścieżkę użytkownika w Internecie i  na tej podstawie wyciągnąć wnioski na temat jego preferencji, a następnie przygotować spersonalizowaną ofertę. Skuteczne działania powinny przeprowadzić użytkownika od landing page do thank you page.
Cytat, na który się powołał, mówi wszystko: „Jak będziesz długo torturował swoje dane, one w końcu ci powiedzą, co było nie tak.”

5. Optymalizacja stron internetowych skuteczniejsza niż social media

Takiego zdania jest Michał Sadowski z Brand24, który podzielił się własnym doświadczeniami, jak chociażby tym, że na uzyskania większej konwersji, wpłynęło między innymi udoskonalenie formularza kontaktowego . Wspomniał też o nowym narzędziu Google Analytics – Smarts Goals i o tym, jak ważne dla optymalizacji kosztów jest obserwowanie zachowań użytkowników.

6. Bądź cierpliwy! Największym problemem marketerów jest marazm i brak cierpliwości

To też z prezentacji założyciela Brand24, który opowiedział o swoich początkach, kiedy wysłał 75 spersonalizowanych zapytań o testowanie monitoringu. Na testowanie zdecydowało się 25 osób, a cała akcja zakończyła się jednym płacącym klientem. Wymowne „Kurwa, tylko jeden!”  znalazło się na slajdzie. Gdyby wtedy się poddał i zrezygnował, być może, nie było by Brand24.

7. Automatyzacja działań

O efektach wykorzystywania narzędzi takich jak  SALESmanago, Woodpecker  na konferencji mówił Jakub Cyran. Nie sposób już nie wykorzystywać możliwości do automatyzowania działań i konstruowania spersonalizowanych ofert.

8. Personalizacja

To hasło przewijało się na wszystkich prezentacjach. Dostosowanie oferty do potrzeb i zainteresowań użytkownika Internetu to już teraz elementarz marketingu online.
80 % badanych chce reklamy zgodnej ze swoimi zainteresowaniami. 77% oczekuje reklamy zgodnej z tym, czego poszukują w Internecie w danej chwili, a 71 %  chce, żeby reklama była dostosowana pod lokalizację, w której przebywa. To dane z prezentacji Katarzyny Dworzyńskiej, „Marketing skrojony pod mobile”

9. Mobile marketing to konieczność

76% użytkowników w wieku 16-24 lat  i 66% w wieku 24-33 przyznaje, że jest uzależniona od urządzeń mobilnych  usłyszeliśmy podczas prezentacji Katarzyny Dworzyńskiej.

10. Consumer is the king

Takie stwierdzenie padło podczas prezentacji Natalii Hatalskiej. W ostatnich latach powtarzało się content is the king. Hatalska zaznacza – musimy zmienić optykę –  najważniejszy jest odbiorca, a medium może być różne. Nietradycyjne formy reklamy mogą wygenerować trzy razy większe zainteresowanie. Wymieniając trendy marketingowe, takie jak marketechhuman, hyperreality, AI-sztuczna inteligencja, narrowcasting zwróciła jednak uwagę, że sukces nie leży  w budżecie, ale w dobrym pomyśle.

11. Autentyczność, siła rekomendacji

Kamil Bolek przypomniał, że ponad 90 % odbiorców bardziej ufa rekomendacjom niż komunikacji marketingowej marki.
Każdy może być medium i mówić o marce. Niektórzy youtuberzy  mają większą oglądalność niż telewizja śniadaniowa.Teraz zamiast VIP zaczyna funkcjonować SIP –  social import ant person.
Siłę rekomendacji potwierdzał też Michał Sadowski mówiąc, że marka powinna mówić ustami klientów.

12. Video, video, video

Potwierdziły to wszystkie prezentacje oraz prelekcja Videomarketing Macieja Wróblewskiego, który przywołał dane o 82 % zasięgu You Tube w Polsce. Z oglądaniem przenosimy się do Internetu. Kamil Bolek powołał się na dane, według których 21% internautów deklaruje, że nie ogląda telewizji, a 97 % respondentów przyznaje, że nie szuka informacji o produktach w telewizji.
Maciek Budzich zwrócił uwagę, że dobrze wkomponowany materiał video, to podstawa wartkiej, interesującej prezentacji.

Przed branżą fitness wiele wyzwań. Próbujemy pozostawać na bieżąco z trendami, badaniami dotyczącymi pracy z ciałem. Kluby fitness, trenerzy personalni powinni również śledzić skuteczne działania, które zapewnią dotarcie do odbiorców i wyróżnienie się na coraz bardziej zapełnionym rynku usług rekreacyjnych.

Osiągamy bowiem stan, w którym klubów fitness i trenerów  jest więcej niż ochotników do regularnego uprawiania aktywności fizycznej za pieniądze.

 

Dodaj komentarz

Następny artykułTo już rok z Fitness PR