Fitness marketing – czego nie wiesz o promocji swoich usług i wcale nie musisz się tego uczyć

Marketing to nie tylko słowa i ładne obrazki. To również, a może nawet przede wszystkim analiza. Niestety na polskim rynku fitness przeważają intuicyjne działania oparte na pomysłach ad hoc, bez poparcia poszczególnych projektów najprostszymi badaniami.

A analizować powinniśmy wiele zagadnień:

  1. Jaka jest obecna sytuacja rynkowa, jak wygląda otoczenie.
  2. Analiza konkurencji.
  3. Badanie potrzeb – bolączek, problemów naszych potencjalnych klientów.
  4. Wizerunek marki – jak jesteśmy postrzegani.
  5. Świadomość marki – czy odbiorcy są świadomi twojego brandu, z czym go kojarzą i na ile jest rozpoznawalny.
  6. Analiza zgromadzonych danych klientów – wykorzystanie systemów CRM(do zarządzania danymi, relacjami z klientem)
  7. Badanie zachowań klientów, również tego, dlaczego klienci odchodzą z twojego klubu, nie wykupują kolejnego treningu personalnego, nie przedłużają abonamentu.
  8. Analiza ruchu na twojej stronie internetowej, obserwacje zachowań użytkowników – jak trafili na stronę? Co na niej przeglądali? Czy podjęli jakieś działania, np. wypełnili formularz kontaktowy, zakupili trening czy abonament, zapisali się na zajęcia, odebrali bezpłatną wejściówkę.
  9. Obserwacja zachowań fanów twojego fanpage’a.
  10. Badanie efektów promocji sprzedaży.
  11. Czego ludzie szukają w Internecie, jeśli chodzi o zakres twojej działalności – o co pytają, co stanowi dla nich największy problem. Co piszą o twojej marce, czy i jak dyskutują o tobie na forach, w komentarzach, jakie zostawiają opinie.

To takie najprostsze zagadnienia do analizowania. Tak więc widzisz, marketing to nie tylko teksty, zdjęcia, grafiki i piękne hasła. Dobry marketing to proces prowadzący do skutecznej sprzedaży.

Ale wcale nie musisz się uczyć, jak korzystać z Google Analytics, Facebook Insights, czy wspomnianych CRM-ów. Nie musisz wiedzieć, co to jest landing page, jak korzystać z AdWordsówmonitoringu Internetu.

Nie musisz wiedzieć, nie potrzebujesz się tego uczyć, jeśli nie chcesz przetrwać na rynku, nie chcesz być najlepszy, nie pragniesz się wyróżnić i zbudować silnej marki.

Wtedy zupełnie tego nie potrzebujesz. 😉

Dodaj komentarz

Następny artykułOswoić public relations – czyli PR klubów fitness