Esencja marki – wyraź siebie, podaj powód istnienia, wyróżnij się na tle konkurencji

Czy klubom fitness jest potrzebny slogan brandingowy?

Nowe inwestycje koncentrują się na nazwie klubu, opracowują logo, zapominają jednak często, że na tym etapie niezwykle ważne jest zdefiniowanie marki i stworzenie wyróżniającego się na tle konkurencji sloganu. To tzw. claim, tagline, czyli slogan towarzyszący nazwie i logo.
Powinien stanowić nieodłączny element marki. Za jego pomocą klub fitness komunikuje przesłanie marketingowe(misję) do docelowego klienta.

Krótkie zdanie, czasami dwa-trzy słowa pozwalają wyróżnić się na tle konkurencji, zwrócić uwagę na nowy klub fitness. Świetnie, jeśli wzbudzą pożądane emocje, będą odpowiedzią na potrzeby klientów.

W tym momencie ciśnie się na usta słynne: ”Just do it”. Wszyscy wiemy z jaką marką jest związane. To marzenie każdego marketera, copywritera – stworzenie claimu, który tak mocno będzie utożsamiany z marką, będzie tak prosty i jednocześnie będzie mówił tak wiele.
Ja mówię teraz tobie: Just do it. Po prostu zrób to, przygotuj slogan brandingowy dla twojego klubu fitness, dla twojej marki. Zdefiniuj ją i złóż odbiorcom obietnicę, która zaspokoi ich potrzeby.

Dotyczy to każdej marki fitness:

– osobistej, jeśli jesteś trenerem personalnym lub instruktorem fitness. Określ krótko co dasz swoim podopiecznym
– klubu fitness, studia treningu personalnego czy szkoły jogi. Powiedz klientom, czego doświadczą w twoim miejscu
– prowadzisz firmę doradczą czy szkoleniową. Doprecyzuj, czego od ciebie mogą spodziewać się twoi zleceniodawcy
– organizujesz szkolenia dla trenerów i instruktorów. Pokaż korzyści dla uczniów twojej szkoły

Jak przygotować tagline?

  1. Określ swoją grupę docelową, zastanów się jak chcesz pozycjonować markę
  2. Zdefiniuj potrzeby, które zaspokoi twoja marka
  3. Określ jaką złożysz obietnicę, co jest twoją misją marketingową
  4. Zastanów się, co wyróżni cię na tle konkurencji
  5. Pamiętaj, że claim powinien być łatwo zapamiętywany, łatwy do wypowiedzenia. Często dużą rolę odgrywa rytm/melodia słów czy nawet rymowanie. Długość, która się najlepiej sprawdza, to 3-5 słów
  6. Slogan powinien być spójny ze strategią marki
  7. Claim dachowy, czyli związany z nazwą, logiem powinien być ponadczasowy, czyli ciągle aktualny bez względu na sezonowe kampanie(tu mogą się pojawiać claimy reklamowe, czy produktowe, związane z poszczególnymi produktami, usługami)
  8. Slogan twojej marki może informować po co istniejesz, jakie spełniasz marzenia, może wzywać do działania.
    Błagam, niech tylko nie ogranicza się do tego, że jesteś największy, najlepszy i masz najwięcej czegoś tam. Pozwól ocenić klientowi, czy jesteś najlepszy. Natomiast to, że jesteś największy i masz najwięcej sprzętu, metrażu, zajęć, ludzi nie stanowi dla klienta gwarancji spełnienia jego potrzeb.
  9. Warto pamiętać, że slogan brandingowy możesz zastrzec podobnie jak logo i nazwę

Jakie przykłady udało mi się odnaleźć w branży fitness?

Calypso( sieć klubow fitness) – Twój czas, Twoje miejsce

Zdrofit( sieć klubów fitness) – Więcej niż fitness

Energy( sieć klubów fitness) – Poczuj, że żyjesz!

Loft fitness(marka – klub fitness Mosina, która dopiero startuje) –Twój sposób na siebie

Fabryka Formy(kluby fitness) – Twoje życie, Twój wybór, Twój klub

Equinox( amerykańska sieć klubow fitness) – It’s not fitness. It’s life

Core fitness( inwestycja Warszawa –klub fitness) – Pozostań sobą… Przekraczaj granice

Bloom (klub fitness Szczecin) – Wyzwól siebie

Anna Lewandowska(blog) – Healthy plan by Ann

Keeno (producent sprzętu sportowego) – Your progress. Your equipment

Espresso (doradztwo I szkolenia) – Fitness business solutions

Technogym(sprzęt) – The wellness company

Fitness Consulting – Pomagamy trafić do celu

Precor(sprzęt) – Fitness made personal

Gravitan(kluby fitness) – Health and sport Clubs

Fix Fit (projekty graficzne i marketingowe dla klubów fitness) – Popraw formę swojego klubu

Fitness Latte( klub fitness Wrocław) – Poczuj smak dobrej sylwetki

Tiguar(sprzęt fitness) – Smart. Brave. Independent

Live fitness(sprzęt) – What we life for

Jeśli znasz inne fitnessowe slogany marek i masz ochotę się nimi podzielić, napisz o nich w komentarzach.

Razem tworzymy branżę.

Dodaj komentarz

Następny artykułDlaczego budowanie wizerunku marki jest takie ważne?