8 Fitness PRognostyków na rok 2017

Koniec roku to czas przemyśleń i analiz. To czas podsumowań i obietnic. Być może dlatego nasiliły się pytania. Pytacie, jak działać, czym się kierować, jak trafić od odbiorcy i jak zatrzymać go na dłużej?

Jakie są prognozy na Nowy Rok dla branży fitness? Jakie będą trendy? Co będzie niezbędne, a co odejdzie w zapomnienie?  Gdzie warto się uczyć i w co warto inwestować?
Przedstawiam Wam 8 prognostyków Fitness PR na nadchodzący rok.

  1. Zaznaczy się wyraźny podział na sieciowe kluby zarządzane w oparciu o procesy, procedury, wykorzystujące profesjonalne narzędzia, a kluby charakteryzujące się zarządzaniem, nazwijmy to, intuicyjnym. To wynik rosnącej konkurencyjności i niezbędnego już do przetrwania na rynku zarządzania operacyjnego.
  2. Wzrośnie siła rekomendacji online. Nie bez znaczenia będą opinie influencerów. To, że rekomendacja stanowiła najważniejsze źródło pozyskania klientów klubów fitness, potwierdzały nam badania, jakie przeprowadzaliśmy w latach 2002-2010 w największej sieci polskich klubów fitness. Teraz jednak wzrasta znaczenie zapytań i odpowiedzi, jakie potencjalni klienci znajdują w Internecie. Wśród nich niezwykle ważne będą opinie wydawane przez osoby wpływowe w określonych środowiskach  i publikujące na blogach, fanpage’ach, You Tube i Instagramie.
  3. Według prognoz marketerów niezwykle istotny będzie spersonalizowany e-mail marketing, marketing treści, w tym szczególnie treści video oraz wykorzystanie nowych technologii. Nie sposób robić marketingu bez mierzenia działań. Automatyzacja i analiza danych to niezbędne narzędzia skutecznego marketingu.
  4. „Wyróżnij się albo zgiń.” To już nie wystarczy. Teraz musisz się wyróżnić, najlepiej być pierwszym, niekoniecznie najlepszym. Najlepiej to musisz osiągnąć synergię z bycia pierwszym, wyróżniającym się i komunikującym korzyści dla Twoich klientów przy zaoferowaniu konkurencyjnej ceny.
  5. Rozwój technologii ma duży wpływ na rynek fitness. Będzie przybywało nie tylko technologicznych nowinek fitnessowych, ale również coraz więcej będzie fitness biznesu online – prowadzenie treningów, prowadzenie podopiecznych, programy dietetyczne, treningi wideo, szkolenia.
  6. Wsparcie B2B. Wzrasta znaczenie biznesowego wsparcia dla klubów fitness. Inwestorzy zaczynają doceniać potrzebę profesjonalnych działań z zakresu zarządzania na nasyconym rynku fitness, dlatego coraz częściej będą korzystać z usług firm konsultingowych.
  7. Reputacja ma znaczenie. W czasach wysokiej konkurencyjności i mediów społecznościowych, w których zła informacja roznosi się lawinowo, waga reputacji klubu fitness zaczyna być tak samo istotna, jak w każdej organizacji. Utrata dobrej reputacji firmy może prowadzić do poważnych problemów firmy.  Skończyły się czasy monologu i podejścia „To moje podwórko. Nie podoba się, to spadaj.” Markę tworzysz nie tylko Ty, ale również Twoje otoczenie i Twoi klienci.
  8. Nieznajomość prawa szkodzi. To wiemy. Teraz poczujemy, że kluby fitness oraz trenerzy nie są bezkarni i zwolnieni z odpowiedzialności. Doświadczymy pierwszych konsekwencji błędów treningowych, a gromadzenie danych osobowych, bez zachowania niezbędnych formalności, zacznie być drogą praktyką, bo już w 2018 zaczną obowiązywać przepisy Unii Europejskiej dotyczące ochrony prywatności i przetwarzania danych osobowych.(RODO)

Świat się zmienia.

Z Nowym Rokiem życzę Ci otwarcia na zmiany i odnalezienia się w nowej rzeczywistości.

Wszystkiego dobrego!

Dodaj komentarz

Następny artykułRanking popularności klubów fitness