6 zasad tworzenia treści, które wyróżnią Twój klub fitness

Nie giń w gąszczu wyświechtanych, nic nie znaczących tekstów:

„Nasz klub to miejsce stworzone z myślą o klientach, którzy cenią sobie profesjonalizm i rodzinną atmosferę.”

„Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów…..”

„ Nasza kadra to wysoce wykwalifikowani trenerzy i instruktorzy fitness.”

„Oferujemy ogromną salę fitness i najnowocześniejszy sprzęt.”

Przestronna siłownia z nowoczesnym sprzętem do ćwiczeń siłowych i aerobowych, a także z hantlami i wolnymi ciężarami.” (łał, mają nawet hantle!)

„Sale do aerobiku z dużą różnorodnością zajęć”

Brzmi znajomo? Pasuje do każdego? To prawdziwe przykłady, które odnalazłam na stronach internetowych klubów fitness. Właściwie, jakiekolwiek logo wstawimy przy tych sformułowaniach, zawsze będzie pasowało.
Teksty na stronie internetowej to bardzo ważna część Twojej komunikacji z otoczeniem i odbiorcami Twoich usług. Poznaj najważniejsze zasady, co i jak pisać, aby przyciągnąć uwagę:

Zasada 1
UNIKAJ SZABLONÓW

Chcesz się wyróżnić? Nie korzystaj z szablonowych formułek i tekstów, które można dokleić do każdego innego klubu fitness. Jeżeli po odrzuceniu nazwy tekst pasuje do każdego, to znaczy, że najzwyczajniej w świecie jest sztampą, która nie porwie, nie zaintryguje i nie skłoni do działania.

Zasada 2
NIE PISZ O „OCZYWISTYCH OCZYWISTOŚCIACH”

„Profesjonalizm, dobra atmosfera, wykwalifikowana kadra, sprzęt dobrej jakości”? Bez tego ani rusz. To jest podstawa Twojego działania, pisanie tymi słowami to banał. Co nie znaczy oczywiście, że nie powinieneś w umiejętny sposób zwrócić uwagę na kwalifikacje trenerów czy instruktorów. Jakże inaczej zabrzmi, kiedy napiszesz: „ Nasi trenerzy ukończyli szkolenia, dzięki którym poprowadzą Twój trening skutecznie i bezpiecznie.”

Zasada 3
UŻYWAJ JĘZYKA KORZYŚCI

To nie metraże sal, ilość urządzeń i ich marka stanowią najważniejszą informację dla potencjalnego klienta. Prędzej skusi go wskazanie, co zyska, kiedy odwiedzi Twój klub fitness: „Poczujesz jak wraz ze zmianą Twojej sylwetki, zmieni się Twoje życie.” ‘’U nas odzyskasz siły, pokonasz swoje słabości i uwierzysz w siebie.” Albo żartobliwie: „Ostrzeżenie: po naszych treningach musisz się liczyć z efektem „WOW” na Twój widok.”

Zasada 4
TWOJA HISTORIA

Coraz trudniej wyróżnić się, kiedy wszyscy oferują „wspaniałą atmosferę”, „profesjonalną obsługę”, „działają z pasją” i „mają sprzęt najwyższej jakości”. To wyzwanie – poszukiwanie tego, czego jeszcze nie było. Sama robię to każdego dnia. Monitoruję, co robią inni, nie po to aby kopiować, ale po to, by przypadkiem nie okazało się, że w tym samym momencie pomyśleliśmy bardzo podobnie.
Jedyne czego nikt nam nie podbierze, to nasze historie, nasza prawda. To spowoduje, że zapamiętają Ciebie, przypiszą do Twojej opowieści. Niech to będzie punkt wyjścia do pracy nad Twoimi tekstami, nad Twoją komunikacją. Na pewno każda organizacja, każda firma, każdy człowiek ma historię, którą może się podzielić, która przyczyniła się do powstania firmy, zrodziła pasję do tego co robi. Opowiedz o tym, a zostaniesz zapamiętany.

Zasada 5
NAWOŁUJ DO DZIAŁANIA

Po tym jak przyciągniesz uwagę i wzbudzisz zaufanie, wykorzystaj zainteresowanie odbiorcy i nawołuj do działania: „Wypróbuj!” „Zapisz się”, Zgarnij wejściówkę”. Twój tekst powinien kończyć się tzw. CTA(call to action), wezwaniem do działania, aby na gorąco wykorzystać potencjał tkwiący w poszukiwaniu klubu.

Zasada 6
POZYCJONOWANIE

Chcesz żeby Cię znaleźli? Pozwól się odnaleźć. Sprawdź jak pozycjonuje się Twoja strona w wyszukiwarkach, wpisując hasła najczęściej wybierane przez osoby poszukujące usług w klubach fitness. Wartościowe, unikalne treści zawierające słowa kluczowe to najlepszy sposób na dobre pozycjonowanie strony internetowej.

Pisz swoje historie, nie kopiuj. Traktuj odbiorcę inteligentnie, wyobraź go sobie i pisz do niego właśnie. Zwróć uwagę na to, co może u Ciebie zyskać i zachęcaj do działania.

Powodzenia!

Dodaj komentarz

1 komentarz

  1. Oczywiście masz rację, bo te najczęściej spotykane hasła powinny być standardem w każdym klubie. Niestety często w praktyce okazuje się inaczej: nie ma rodzinnej atmosfery, a króluje anonimowość i 50 osób na sali. Na świetnie wyposażonych salach króluje bród i poniszczone sprzęty, a wykwalifikowana kadra może i ma mnóstwo dyplomów, ale zero umiejętności miękkich by nawiązać dobry kontakt z klientem. Można by tak długo…Oj chyba moje ostatnie doświadczenia z okropna komunikacja i brakiem profesjonalnej obsługi sprawiły, że tak powiało pesymizmem w moim komentarzu;)

Następny artykułFitness PRofeska za zintegrowaną komunikację zewnętrzną