5 inspiracji budowania marki od superbohaterów

Kto z nas nie wychowywał się na bajkach, komiksach i na marzeniach o byciu superbohaterem – strażakiem ratującym ludzi z pożaru, rycerzem na białym koniu uwalniającym księżniczkę uwięzioną w wysokiej wierzy? Być może chciałaś się wcielić w rolę Kobiety-Kota albo pragnąłeś być tajemniczym Zorro.

Nie bez znaczenia jest kształcenie młodych pokoleń w oparciu o ideały i wartości, na których można oprzeć również budowanie marki.

Uświadomiło mi to zakończenie jednego z filmów, w których tytułowy bohater, Spider -Man wspomina powiedzenie wujka: – Siła jest odpowiedzialnością.

Znani z komiksów superboheterowie często głoszą prawdy, których zastosowanie przekłada się na budowanie wartościowego biznesu i silnej marki.

1/ Supermoc i kryptonit od Supermana

Chyba wszyscy znają Supermana, który swoją siłę opierał na supermocy. To ważne, żeby zdefiniować, co jest Twoją supermocą – w czym jesteś wyjątkowo dobry, unikalny. Co robisz inaczej niż inni? Coraz trudniej oferować coś nowego, ale możesz proponując ten sam produkt czy usługę robić to inaczej, sprzedawać to inaczej, pokazywać to inaczej.

Zacznij właśnie od tego, od odkrycia własnej supermocy. To są Twoje silne strony.

Oczywiście nic nie jest takie łatwe. Często coś stoi nam na przeszkodzie. Superman był wrażliwy na kryptonit, którego promieniowanie mogło go zabić.
Zastanów się, co jest Twoją Piętą Achillesową i jak możesz niwelować, zmniejszać to zagrożenie?
Nieśmiałość, brak wiary we własne siły, brak systematyczności? A może to zagrożenia płynące z zewnątrz – konkurencja, zmiany na rynku? Pomyśl, co możesz zrobić, aby chronić się przed słabościami, aby Twój kryptonit nie osłabiał Twoich supermocy.

O takim podejściu napisała Regina Brett w swojej książce „Bóg zawsze znajdzie ci pracę.” Polecam lekturę w całości, bo jest świetną inspiracją do samorozwoju.

2/ Rób albo nie rób. Prób nie ma – to porada od mistrza Yody z sagi Gwiezdne Wojny – Imperium kontratakuje.

Poddaj się czemuś całkowicie, aby wygrać albo przegrać. Nic samo się nie zrobi i błędów nie popełnia tylko ten, kto nic nie robi.

Gorsze od robienia czegoś z błędami, jest nicnierobienie. Czasami liczba Twoich błędów może być wprost proporcjonalna do liczby Twoich dokonań.

Więc, jeśli marzysz, masz pomysł, nie myśl dłużej, tylko:

działaj,
testuj,
badaj,
analizuj,
poprawiaj,
usprawniaj,
optymalizuj,
wyciągaj wnioski.

3/ Jeśli jesteś w czymś dobry, nie rób tego za darmo – mówi Joker w filmie „Batman”.

To trzeci krok na drodze rozwoju Twojej marki. Kiedy już wiesz, co jest Twoją supermocą, wiesz, jak eliminować zagrożenia, nie boisz się błędów i ponoszenia ich konsekwencji. Znasz już swoją wartość i masz dowody na to, że jesteś cholernie dobry, nie rób tego za darmo. Nie rozdrabniaj się, nie zamieniaj na drobne, nie musisz robić wszystkiego ze wszystkimi, podążaj jasno wyznaczoną drogą – konsekwentnie i spójnie. Jasno określaj swoją wartość i korzyści, jakich w zamian oczekujesz i nie zawsze musi to być kasa.

4/ Jestem gotowa walczyć o tych, którzy nie potrafią się obronić – to tekst z Wonder Woman, żeńskiej odpowiedniczki Supermana.

Marka to wartości. Jednak nie chodzi jedynie o deklaracje, obietnice bez pokrycia. Chodzi o to, w co wierzysz i czego chcesz bronić, czym pragniesz się dzielić i jak chcesz zmieniać świat.

Jak Twoja marka zmienia świat?

5/ Siła jest odpowiedzialna – mówi na zakończenie filmu Spider-Man

To jest piękne podsumowanie silnej marki, która powinna być odpowiedzialną za siebie i innych. Im jesteś silniejszy, tym bardziej powinieneś poczuwać się do odpowiedzialności. Im więcej dostajesz, tym więcej powinieneś też oddawać – dzielić się ze światem.

Mamy przykłady wielu globalnych marek, które prowadzą działania odpowiedzialnego biznesu – spójrz chociażby na Virgin Group i profil Richarda Bransona na LinkedIn.

Chcesz mieć super markę? Czerp inspirację od superbohaterów i opowiadaj swoje unikalne, wartościowe historie. Zdobywaj takie same rzesze oddanych fanów, którzy będą kultywować Twój brand, wierzyć w jego wartości i wydawać na niego chętnie pieniądze. 😊

 

 

Dodaj komentarz

Następny artykułRynek fitness – wydarzenia 2018 i trendy 2019