Fitness PRofeska za zintegrowaną komunikację zewnętrzną

Nie rozumiem, dlaczego w naszym kraju niechętnie pokazujemy dobre przykłady z naszego rodzimego rynku, dlaczego na zapytania o case study z Polski, szukamy wymijających odpowiedzi. Czy nie do końca wierzymy, że u nas można zrobić coś dobrze, czy też obawiamy się, że wskazując jednych, narazimy się pozostałym? Szukając analogii w budowaniu zespołów, motywowaniu ludzi – o ile więcej zyskamy wyróżniając mocne strony i wskazując potencjał, który jest w członkach zespołu, niż tkwiąc w przekonaniu, że lepiej nie chwalić, bo przewróci to komuś w głowie.
Panie i panowie potrafimy i u nas. Można obserwować i inspirować się. Tak pozytywnie, bo mam wrażenie, że inspirowanie ma już podwójne dno i dwa znaczenia. Pierwsze, oryginalnie pozytywne, czyli czerpanie inspiracji w poszukiwaniu własnej drogi i drugie znaczenie gubiące ten sens i zbliżające się do ślepego kopiowania z zaczerpniętych wzorców. Poddaję pod rozwagę, gdzie kończą się granice zdrowej inspiracji…
Od kilku lat obserwuję komunikację sieci klubów Zdrofit. I podziwiam. To nie kwestia estetyki, która jest sprawą gustów, a o gustach się nie dyskutuje, ale kwestia zauważalnie przyjętej strategii komunikacyjnej, konsekwentnych komunikatów, spójności, identyfikacji wizualnej, stosowania marketingu zintegrowanego, zauważalnego employer brandingu i działań public relations.
Zapewne, gdybyśmy chcieli czegoś się uczepić, znajdziemy niejedno, jednak Zdrofitowi udaje się i z trudnych sytuacji wychodzić z tarczą. Opisywałam kiedyś case o kryzysie, który zrodził się przy organizacji imprezy rocznicowej. To dotyczyło właśnie Zdrofitu. Wiecie, że ludzi poznajemy po tym jak się podnoszą z upadku. Tej marce udało się zdać ten egzamin na piątkę. A to nie takie proste. W ostatnich tygodniach byliśmy świadkami, że nie podołała temu inna, silna marka.

Fitness PR-ofeska, wyróżnienie za zintegrowaną komunikację dla marki Zdrofit:

1.Sprecyzowana, klarowna, spójna identyfikacja wizualna: logo, obrandowanie budynków, strój personelu, materiały reklamowe, gadżety(koszulki, torby)

2.Strona internetowa: przyjazna dla użytkownika(również w wersji angielskiej), intuicyjna, strefa klienta, newsletter:

http://www.zdrofit.pl/

3. Działania edukacyjne – blog Zdrofitowo, na stronie internetowej, kilka wpisów w miesiącu, tematyka związana z treningiem, odżywianiem, motywacją:
http://www.zdrofit.pl/zasoby/zdrofitow
4.Social media: konsekwentnie, spójnie prowadzona komunikacja: głównie Facebook z oryginalnymi, ściśle związanymi z marką motywatorami(#zdrofitmotywator), prowadzenie dialogu, reagowanie na komentarze, ale również raczkujący kanał na You Tube z fajną reklamą: https://www.youtube.com/watch?v=Ww-3puTLjus

zdrofitzdrofit1zdrofit3
5.Outdoory
6. Cykliczne eventy, konkursy. Ostatnia akcja walentynkowa z naklejkami I love Zdrofit, które klienci mogli naklejać w dowolnych miejscach i po wykonaniu zdjęcia zgłaszać do konkursu. Dzięki naklejkom klienci zapewnili marce fajny ambient.

senior zdrofit20160222_084641(0)
7. Komunikacja w kryzysie

I wiecie co jeszcze, przyznaję się jestem w tym wyróżnieniu nieobiektywna, działam pod wpływem emocji. Bo prawda jest taka, że bywam w tych klubach i dziewczyny z recepcji kradną mi serce, a szczególnie jedna- Adrianna(przeczytałam na plakietce). Jej szczery uśmiech i uczynność rozwala mnie na łopatki. Trafiony, zatopiony. Mają mnie. Rozumiecie, co autor ma na myśli i na jakie niuanse komunikacji zwracam Waszą uwagę:)

Żeby trochę ten piękny obrazek nadszarpnąć, przyznam, że zdrofitowy claim(slogan marki) jest dla mnie już oblatany, ale byli z tym chyba pierwsi w Polsce i konsekwentnie pozostają mu wierni.

zdrofit logo

Teraz sprawdzimy jeszcze monitorowanie marki, jak szybko dadzą znak, że przeczytali, co o nich się pisze:)

I jeszcze ciekawe przykłady komunikacji zdrofitowej:

zdrofit4zdrofit7zdrofit6

Fitness PRofeski to moje wyróżnienia. Ważne są również Wasze sugestie i obserwacje. Niewykluczone kilka wyróżnień w jednej kategorii. Na koniec roku zaproszę Was do głosowania, a ekspertów z branży o opinie i w ten sposób wyłonimy Fitness PRofeski roku 2016.

 

Źródło grafik, zdjęć: Fanpage Zdrofit

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

1 komentarz

  1. Racja, że od jakiegoś czasu cała marka robi lepsze wrażenie niż jeszcze kilka lat temu. Ich dwa kluby mijam niemal codziennie i zmiana baneru na Wolskiej wyszła bardzo korzystnie. Niestety klub na Kasprzaka chyba rok, jak nie dłużej był bez jakiegokolwiek baneru więc osoba z ulicy nie miała zielonego pojęcia, że jest tam klub. Tez przyznaję, że komunikacja wizualna, (plakaty, strona ww itp) jest bardzo spójna i nawet po czcionce można ich zidentyfikować:) Za to duży plus. Niemniej muszę te plusy przykryć ogromnym minusem – regulamin z klauzulami niedozwolonymi. Wiem, że nie tego dotyczy ta Fitness Profeska, ale uważam, że to nie powinno mieć miejsca. Z rok temu nawet informowałam Panią na recepcji grzecznie o tym. Mówiła, że przekaże managerowi…i nic się nie zmieniło.

Następny artykułKiedy opakowanie ma znaczenie? Jak to się ma do personal brandingu?