20 wyznaczników budowania marki

Co wpływa na opowieść o marce – wydobycie jej duszy, sedna, przekazu dla odbiorcy.
Jaki masz sposób by docierać do serc, a nie manipulować tokiem myślenia?

Historię marki  tworzy nie tylko to, co chcesz opowiedzieć o swoich usługach i produktach. To również sposób w jaki odbiorcy mówią o Tobie; co czują, kiedy doświadczają tego, co im dostarczasz.

icons

  1. Autentyczność. Jaka jest Twoja prawdziwa intencja?
  2. Przeznaczenie. Po co marka istnieje?
  3. Wizja. Co twoja marka może zrobić dla świata?
  4. Wartości Twojej marki. Czym się kierujesz?
  5. Produkt/usługa. W jaki sposób wiążą się z historią marki?
  6. Twój zespół, postawa liderów.
  7. Korzyści dla odbiorcy. Co czują Twoi klienci kiedy kupują, korzystają z Twoich usług?
  8. Nazwa i tagline(claim, slogan marki, który przekazuje jej esencję)
  9. Treści. W jaki sposób się komunikujesz? Co mówi Twoja marka? Jaką ma osobowość?
  10. Design. Co z odbioru wizualnego decyduje o wyborze Twojej marki?
  11. Działania. Obsługa klienta.
  12. Doświadczenia odbiorców/klientów.
  13. Cena i jakość. Jak się pozycjonujesz?
  14. Percepcja. Jak Twoja postawa jest odbierana przez klientów?
  15. Dystrybucja. Co Twój sposób dostarczania usługi, produktu mówi o marce?
  16. Lokalizacja.
  17. Wszechobecność czy elitarność. Chcesz być łatwo dostępny i wszechobecny czy stawiasz na elitarność Twojej usługi?
  18. Społeczność. Jaka jest Twoja publiczność? Co czuje? Czy dzieli się Twoją historią?
  19. Jak odbierają Twoją markę klienci. Co o niej mówią?
  20. Reakcja i zasięg. Jak klienci zachowują się w stosunku do marki?

Rozwinięcie wszystkich punktów znajdziesz w książce The Fortune cookie Principle Bernadetty Iwa.

 

 

Źródło: www.thestoryoftelling.com

Dodaj komentarz

2 komentarze

Następny artykułAutentyczność przyciąga. Jak budować swoją markę na prawdziwym i porywającym przekazie?